Oferta warsztatów rośnie z dnia na dzień. Propozycje wyglądają naprawdę imponująco. Każdy znajdzie coś dla siebie!
Poniżej publikujemy listę tematów warsztatów wraz ich opisem warsztatów. Będzie ona na bieżąco aktualizowana i uzupełniana o kolejne pozycje, które otrzymamy od naszych wykładowców i trenerów.
Po zapisaniu się na warsztatykażdy uczestnik otrzyma login i hasło do platformy MS TEAMS, na której będą się odbywały warsztaty.
UWAGA! Zapisujemy się TYLKO na jeden warsztat w danej sesji!
Temat:
Piękno i radość programowania w Snapie
Prowadzący
Witold Kranas
Opis
Warsztat jest przeznaczony dla nauczycieli chcących poznać Snap – środowisko programowania wizualnego, zmodyfikowany Scrach. Oprócz pracy na stronie snap.berkeley.edu, będziemy korzystać z w pełni spolszczonej wersji Snapa umieszczonej na portalu edukator.pl. Zaprezentowany zostanie również amerykański kurs programowania AP Beauty and Joy of Computing (bjc.edc.org), z którego pochodzi większość omawianych przykładów. Dobór przykładów pozwala na ich wykorzystanie na poziomie klas 7 i 8 szkoły podstawowej oraz liceum.
Temat:
Gry edukacyjne projektu COMPUS wspomagające nauczanie informatyki
Prowadzący
Witold Kranas
Opis
Głównym efektem projektu COMPUS realizowanego przez partnerów z Polski, Hiszpanii i Rumunii było opracowanie dwóch gier planszowych mających na celu wspieranie edukacji informatycznej. Przedstawimy dwie gry: MOON – uczestnicy symulują działanie procesora komputera pokładowego misji Apollo. Osnowa gry to historia lądowania Apollo 11 na Księżycu. Jako materiały uzupełniające powstały: wersja komputerowa i mobilna gry, projekty w Scratchu ilustrujące działania na bitach i operacje logiczne. Łucznicy z NAND – gracze bronią terytorium przed atakiem orków wykorzystując operacje bazodanowe. Gra ma na celu przygotowanie uczniów do korzystania z operatorów logicznych używanych w komputerowych bazach danych i językach programowania. Dolina Nand reprezentuje tabelę danych z siedmioma krainami. Zaprezentujemy również ok. 20 materiałów dydaktycznych do pracy z uczniami zebranych w opracowanej wspólnie książce.
Temat:
Czy eksperymenty online są możliwe?
Prowadzący
Justyna Kamińska, Renata Sidoruk-Sołoducha
Opis
W edukacji przyrodniczej ważną funkcję pełni eksperyment, który w nowej rzeczywistości szkolnej przeniósł się do domów uczniów. Dlatego też powinien być bezpieczny, łatwy do przeprowadzenia, niewymagający specjalnych odczynników, czy wyjątkowego sprzętu laboratoryjnego. Na warsztacie przedstawimy eksperymenty online z wykorzystaniem metody IBSE i TIK.
Temat:
Jak uczyć hybrydowo i nie zgubić uczniów?
Prowadzący
Dawid Łasiński – Pan Belfer
Opis
Nauczanie hybrydowe – jest duża szansa, że ten nowy „twór” edukacyjny zagości na dłużej w naszej rzeczywistości. Dla jednych to koszmar, dla innych chwilowa moda, a jeszcze inni nie widzą w tym modelu nauki żadnego problemu. Jakich narzędzi potrzebujemy? O jakie wyposażenie i dlaczego powinna zadbać szkoła, która chce być przygotowana na wyzwanie „hybrydy”? Zapraszam na warsztaty podczas, których zastanowimy się, jak taki model nauczania hybrydowego powinien wyglądać, aby był efektywną metodą pracy z uczniami i czy w ogóle jest on możliwy w realiach polskiej szkoły.
Temat:
Podstawy programowania w języku C++
Prowadzący
Grażyna Koba – Migra
Opis
Na warsztacie pokażę, jak wprowadzać podstawy programowania w klasach 7-8 szkoły podstawowej i w pierwszych klasach klasie szkół ponadpodstawowych na bazie podręczników mojego autorstwa. Zaplanowałam dwa warsztaty z języka C++. Pierwszy pt. „Podstawy programowanie w języku C++” przeznaczony dla osób stawiających pierwsze kroki w programowaniu w tym języku. Rozpoczniemy od tworzenia prostych programów, aby poznać środowisko programistyczne języka C++. Zastosujemy instrukcje wejścia/wyjścia, zmienne, wyrażenia arytmetyczne i logiczne, instrukcje warunkowe i iteracyjne. Porównamy działanie wybranych instrukcji w środowisku programowania Baltie i języku C++ oraz wskażemy, że realizacja tego samego algorytmu w różnych językach może być podobna, a inna jest m.in. składnia danego języka. Drugi warsztat pt. „Funkcje i tablice w języku C++” przeznaczony jest dla osób, które poznały te zagadnienia. Zapraszam zatem również na drugą część (zachęcam do zapisania się na obydwa warsztaty).
Temat:
Funkcje i tablice w języku C++
Prowadzący
Grażyna Koba – Migra
Opis
Na warsztacie pokażę, jak wprowadzać trudniejsze dla uczniów zagadnienia z programowania w klasach 7-8 szkoły podstawowej i w pierwszych klasach szkół ponadpodstawowych na bazie podręczników mojego autorstwa. Zaplanowałam dwa warsztaty z języka C++. Pierwszy pt. „Podstawy programowanie w języku C++” przeznaczony dla osób stawiających pierwsze kroki w programowaniu w tym języku, a drugi pt. „Funkcje i tablice w języku C++” – dla osób znających podstawowe zagadnienia. Na warsztacie wyjaśnimy stosowanie funkcji bez parametrów i z parametrami (na przykładzie wybranych algorytmów), wyjaśnimy pojęcie zmiennej indeksowanej, pokażemy stosowanie tablic do wprowadzania i wyprowadzania danych oraz do zapisywania wybranych algorytmów. Porównamy korzystanie z podprogramów w środowisku programowania Baltie i funkcji języku C++, wskazując podobieństwa i różnice.
Temat:
Podstawy programowania w języku Python
Prowadzący
Grażyna Koba – Migra
Opis
Na warsztacie pokażę, jak wprowadzać podstawy programowania w klasach 7-8 szkoły podstawowej i w pierwszych klasach klasie szkół ponadpodstawowych na bazie podręczników mojego autorstwa. Zaplanowałam dwa warsztaty z języka Python. Pierwszy pt. „Podstawy programowanie w języku Python” przeznaczony dla osób stawiających pierwsze kroki w programowaniu w tym języku. Rozpoczniemy od tworzenia prostych programów, aby poznać środowisko programistyczne Pythona (IDLE). Zastosujemy instrukcje wejścia/wyjścia, zmienne, wyrażenia arytmetyczne i logiczne, instrukcje warunkowe i iteracyjne. Porównamy działanie wybranych instrukcji w językach Scratch i Python oraz wskażemy, że realizacja tego samego algorytmu w różnych językach może być podobna, a inna jest m.in. składnia danego języka. Drugi warsztat pt. „Funkcje i listy w języku Python” przeznaczony jest dla osób, które poznały te zagadnienia. Zapraszam zatem również na drugą część (zachęcam do zapisania się na obydwa warsztaty).
Temat:
Funkcje i listy w języku Python
Prowadzący
Grażyna Koba – Migra
Opis
Na warsztacie pokażę, jak wprowadzać trudniejsze dla uczniów zagadnienia z programowania w klasach 7-8 szkoły podstawowej i w pierwszych klasach szkół ponadpodstawowych na bazie podręczników mojego autorstwa. Zaplanowałam dwa warsztaty z języka Python. Pierwszy pt. „Podstawy programowanie w języku Python” przeznaczony dla osób stawiających pierwsze kroki w programowaniu w tym języku, a drugi pt. „Funkcje i listy w języku Python” – dla osób znających podstawowe zagadnienia. Na warsztacie wyjaśnimy stosowanie funkcji bez parametrów i z parametrami (na przykładzie wybranych algorytmów), wyjaśnimy pojęcie zmiennej indeksowanej, pokażemy stosowanie list do wprowadzania i wyprowadzania danych oraz do zapisywania wybranych algorytmów. Porównamy korzystanie z podprogramów w języku Scratch i funkcji języku Python, wskazując podobieństwa i różnice.
Temat:
Visual Basic for Applications w pigułce
Prowadzący
Jarosław Biszczuk
Opis
Kto chce zobaczyć świat MS Office po wciśnięciu Alt+F11? Poznamy historię języka VBA i elementy składni. Utworzymy kontrolkę z elementami interakcji w dokumencie Excell.
Temat:
Zrób zrzut ekranu, nagraj własny instruktaż – screencast
Prowadzący
Marcin Pawlik
Opis
Nauczysz się jak robić atrakcyjne zrzuty ekranu (screenshots) oraz nagrywać film z tego co dzieje się na ekranie komputera (screencast). Dowiesz się jak nagrywać dźwięk, narrację w trakcie nagrywania filmu. W pracy będą wykorzystywane darmowe narzędzia. UWAGA! – Jeżeli chcesz dowiedzieć się jak zmontować nagranie z ekranu, zmontować film i wyprodukować materiał do publikacji proszę zapisać się na warsztat: „Zmontuj film, wyprodukuj własny instruktaż do publikacji.”
Temat:
Zmontuj film, wyprodukuj własny instruktaż do publikacji
Prowadzący
Marcin Pawlik
Opis
UWAGA! – W pierwszej kolejności zapraszam na te warsztaty nauczycieli, którzy wezmą udział w warsztatach: „Zrób zrzut ekranu, nagraj własny instruktaż – screencast”. Nauczysz się jak zmontować własny film, również film nagrany z tego co się dzieje na ekranie (screencast). Dowiesz się jak montować materiał, dodawać dźwięk, narrację oraz jak dodawać napisy. Będziesz wiedział jak i do jakiego formatu wyrenderować materiał aby można go było opublikować. W pracy będą wykorzystywane darmowe narzędzia.
Temat:
Uczenie maszynowe w szkole
Prowadzący
Wanda Jochemczyk, dr Katarzyna Olędzka
Opis
Zaprezentujemy Teachable Machine 2.0 z Google Creative Lab. Pokażemy jak nauczyć komputer rozpoznawania obrazów, dźwięków i gestów. Utworzony model uczenia maszynowego zaimportujemy do dwóch środowisk: wizualnego i tekstowego – biblioteki p5.js. Na koniec wykorzystamy go w prostej grze.
Temat:
Czy warto stosować sztuczną inteligencję na przedmiotach przyrodniczych?
Prowadzący
Anna Grzybowska
Opis
W czasie warsztatu uczestnicy zapoznają się z możliwościami wykorzystania sztucznej inteligencji na zajęciach przedmiotów przyrodniczych. Spróbują również odpowiedzieć na pytanie czy warto stosować sztuczną inteligencję w szkole. Przedstawione aplikacje znajdą zastosowanie w realizacji przedmiotów przyrodniczych, jak również wszystkich miłośników natury, którym czasem brakuje wiedzy na pytania: a co to kwiat, drzewo czy ptak?
Temat:
Metody aktywizujące w TIK
Prowadzący
Anna Grzybowska
Opis
Warsztat metodyczny koncentrujący się na metodach aktywizujących wykorzystujących narzędzia TIK. Uczestnicy warsztatu poznają możliwości bezpłatnych narzędzi TIK, które można zastosować w pracy z uczniami, zarówno w czasie nauczania zdalnego, jak i w czasie nauki stacjonarnej.
Temat:
Gdy planeta zakrywa planetę – wizualizacja rzadkich zjawisk astronomicznych w Stellarium
Prowadzący
Przemysław Rudź, Elżbieta Kawecka
Opis
Udział w warsztacie to ciekawa przygoda, podczas której poznasz niesamowite możliwości pracy w programie Stellarium. Nauczysz się wizualizować rzadkie zjawiska astronomiczne, takie jak: tranzyty planet, zaćmienia Słońca i Księżyca, czy koniunkcje planet. Dowiesz się też o projekcie Future Space (https://futurespaceproject.eu), który realizujemy w ramach programu Erasmus+.
Temat:
Google Earth w szkole
Prowadzący
Małgorzata Witecka Renata Sidoruk-Sołoducha
Opis
W edukacji geograficznej istotną rolę odgrywa praca z mapą jako obrazem ziemi. W trakcie spotkania pokazane zostaną możliwości wykorzystania programu Google Earth na lekcjach geografii i innych przedmiotów. Uczestnicy poznają narzędzia do symulowania oświetlenia ziemi, uzyskiwania zdjęć historycznych i pracy z nimi na lekcjach, tworzenia wirtualnych wycieczek i tworzenia profili terenu w wersji programu na komputer i w przeglądarce.
Temat:
Fizyka w 950-kapsułkach
Prowadzący
Elżbieta Kawecka
Opis
Podczas warsztatu poznasz przykłady kapsułek, czyli e-materiałów do nauczania fizyki w szkole ponadpodstawowej, opracowanych w ramach projektu „Fizyka w 950-kapsułkach”, realizowanego przez Wydział Fizyki Politechniki Warszawskiej (nr UDA-POWR.02.10.00-00-6025/18-00). Każda kapsułka zawiera część tekstową, odpowiednio dobrane multimedium (8 rodzajów), zestaw interaktywnych ćwiczeń oraz scenariusz dla nauczyciela z odniesieniami do aktualnej podstawy programowej. Opracowane e-materiały umożliwiają realizację całej podstawy programowej fizyki na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Zawierają też przystępne wyjaśnienia dotyczące wybranych zagadnień naukowo-technicznych (wykraczających poza podstawę programową) dla osób szczególnie zainteresowanych fizyką i astronomią.
Temat:
Platformy GIS online w edukacji geograficznej
Prowadzący
Małgorzata Witecka, Justyna Kamińska
Opis
Geograficzne Systemy Informacyjne pozwalają na naukę pracy z mapą cyfrową. Pokazują możliwości wykorzystania umiejętności zdobytych na lekcjach geografii. Ten zbiór nowych technologii w geografii, służy do gromadzenia i analizowania danych przestrzennych, a następnie ich prezentacji w atrakcyjnej formie graficznej. W czasie spotkania uczestnicy poznają wybrane portale udostępniające dane GIS ze szczególnym uwzględnieniem map lidarowych oraz map prezentujących dostępne dane statystyczne.
Temat:
Powiedz, a się zmienię – rozpoznawanie mowy z biblioteką p5.js
Prowadzący
Agnieszka Borowiecka
Opis
Otaczająca nas rzeczywistość sterowana głosem? To nie jest futurologia, to się już dzieje! W ramach warsztatów pokażemy, jak przygotować projekt strony internetowej zawierającej elementy zmieniane po wypowiedzeniu głośno tajemniczego zaklęcia. Wykorzystamy w tym celu JavaScript i bibliotekę p5.js. Osoby uczestniczące w warsztatach powinny wcześniej założyć konto na stronie https://editor.p5js.org. Wskazane posiadanie mikrofonu i przeglądarki Chrome do testowania projektu.
Temat:
Tworzymy grę z biblioteką Pygame Zero
Prowadzący
Agnieszka Borowiecka, dr Katarzyna Olędzka
Opis
Jeśli zdarzyło Ci się korzystać z przeglądarki Chrome bez dostępu do internetu, to poznałeś grę z dinozaurem skaczącym przez kaktusy. Na warsztatach pokażemy jak tworzyć podobne gry w Pythonie korzystając z biblioteki Pygame Zero. Pamiętaj, lekcje programowania nie muszą być nudne! Podczas warsztatów użyjemy edytora Mu (https://codewith.mu), który udostępnia bibliotekę Pygame Zero. Osoby korzystające z innych środowisk Pythona proszone są o wcześniejsze zainstalowanie tej biblioteki.
Temat:
Sztuczna inteligencja dla najmłodszych
Prowadzący
Renata Rudnicka
Opis
Jak zacząć rozmawiać z dziećmi o Sztucznej Inteligencji? Gdzie mamy z nią do czynienia w ciągu dnia? Jak może ona nas wspierać podczas edukacji? Na te i na inne pytania spróbujemy sobie wspólnie odpowiedzieć podczas warsztatów. Dodatkowo zaprezentowane zostaną ciekawe propozycje programów z wykorzystaniem sztucznej Inteligencji. Warsztat przeznaczony dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.
Temat:
Mobilne Grand Tour
Prowadzący
Elżbieta Pryłowska – Nowak
Opis
Podczas warsztatów pokażę na przykładzie wirtualnych muzeach i galeriach, jak połączone ze sobą wizualne i tekstowe informacje, dzięki technologii mogą inspirować aktywne prowadzenie zajęć szkolnych o kulturze, sztuce, architekturze i kontekstach ich powstania. Tematyka warsztatu nawiązuje do XVII- i XVIII- wiecznego Grand Tour – Wielkich Podróży Edukacyjnych do korzeni zachodniej cywilizacji.
Temat:
Sztuczna inteligencja łączy ludzi ze sztuką
Prowadzący
Elżbieta Pryłowska – Nowak
Opis
Wiele instytucji kultury wykorzystuje technologie sztucznej inteligencji w celu odkrywania roli sztuki i kultury w celach edukacyjnych. Podczas warsztatów pokażę eksperymenty technologiczne online, które obrazują przekraczanie granic kultury, sztuki i technologii. Wskazują na nowe sposoby zaangażowanego uczenia się na potrzeby społeczeństw coraz bardziej mobilnych i cyfrowych.
Temat:
Azure AD – konfiguracja zabezpieczeń i monitorowanie użytkowników
Prowadzący
Konrad Sagała
Opis
W ramach warsztatu uczestnicy będą mogli zapoznać się z opcjami konfiguracyjnymi Azure AD, zwłaszcza w zakresie zabezpieczeń środowiska oraz monitorowania użytkowników (logowanie do usług, odzyskiwanie skasowanych grup, etc.)
Temat:
ActivInspire i ClassFlow – co się za tym kryje?
Prowadzący
Karolina Antkowiak
Opis
Warsztaty poświęcone wykorzystaniu ActivInspire w nauczaniu, tworzenie prezentacji i udostępnianie jej na platformie chmurowej ClassFlow. Wykorzystanie własnych materiałów jak i materiałów z biblioteki ActivInspire oraz ClassFlow.
Temat:
Zajęcia w szkole nie muszą być nudne.
Prowadzący
Magdalena Sobczak
Opis
Warsztaty poświęcone tworzeniu interaktywnych zadań i aktywności w programie ActivInspire. Uczestnicy warsztatów dowiedzą się jak wykorzystać magiczny atrament, stworzyć wykreślankę wyrazową oraz poznają inne możliwości programu.
Temat:
Inne oblicze zwykłej lekcji.
Prowadzący
Beata Morawska
Opis
Podczas warsztatów przedstawiona zostanie podstawowa funkcjonalność monitora interaktywnego Promethean na przykładzie realizacji konkretnego tematu lekcyjnego z zakresu przedmiotów logistycznych. Pokazany zostanie sposób tworzenia notatki poprzez pisanie, przechwytywanie obrazu i dodawanie adnotacji; sposób wykorzystania aplikacje już wbudowanych w monitor i jak pobieranie nowych. Dodatkowo zaprezentowane zostanie oprogramowanie ActivInspire oraz rozwiązanie chmurowe w postaci ClassFlow.
Temat:
20 trików z iPadem, które oszczędzą czas każdego nauczyciela.
Prowadzący
Krzysztof Grabowski, Autorska Szkoła Podstawowa NAVIGO
Opis
Na tym warsztacie odkryjesz 20 trików i prostych wskazówek, które zaoszczędzą Twój czas, a wszystko dzięki wbudowanym funkcjom i aplikacjom iPada. Wskazówki te, są głównie przeznaczone dla nauczycieli, ale mogą pomóc zaoszczędzić czas w wielu zadaniach, również tym którzy po prostu korzystają z iPada na co dzień. Dowiesz się między innymi jak łatwo wyeliminować rozpraszające reklamy ze stron internetowych i szybko utworzysz plik PDF, aby go szybko udostępnić uczniom. Nauczysz się tworzyć materiały cyfrowe, oraz szybko zdigitalizować te analogowe. W kursie znajdziesz wiele pomysłów i inspiracji, które pomogą Ci lepiej zorganizować pracę, tworzyć i gromadzić własne materiały i nie tylko.
Temat:
Projektowanie i prototypowanie aplikacji, czyli jak zaplanować i przeprowadzić twórczy i interdyscyplinarny projekt, nie tylko z dziedziny informatyki.
Prowadzący
Dorota Madej, Cortland
Opis
Od encyklopedii wulkanów, poprzez zasady gry w piłkę nożną, aż po bazę twórczości artystów renesansu – wszyscy korzystamy z wielu różnych aplikacji, ale często brakuje jakiejś jednej ważnej, która odpowiada naszym potrzebom. A jakby tak zaprojektować własną? Dowiedz się jak możesz na swoim przedmiocie wykorzystać projektowanie aplikacji w Keynote: poznaj etapy procesu projektowego, aby pobudzić uczniów do generowania pomysłów, następnie ukierunkować ich pracę twórczą, a na koniec przetestować rozwiązanie, tworząc prototyp Waszej pierwszej aplikacji. Do warsztatów będą potrzebne zainstalowane aplikacje: Keynote.
Temat:
Teams nie tylko zdalnie.
Prowadzący
Marta Wysocka
Opis
Celem warsztatu jest pokazanie jak wykorzystać doświadczenia zdobyte w czasie nauki zdalnej w pracy stacjonarnej. Jak zbudować atrakcyjne zajęcia w oparciu o interaktywne materiały udostępniane w aplikacji Teams.
Temat:
Mapa w Google na lekcjach Informatyki
Prowadzący
Wanda Jochemczyk, dr Katarzyna Olędzka
Opis
Podczas warsztatów zaprezentujemy pomysł na lekcje dotyczący przetwarzania tekstów w języku Python. Będziemy pracowali w serwisie on-line INFORMATYKA w praktyce skorelowanym z podręcznikiem wydawnictwa WSiP Informatyka przeznaczonym dla uczniów liceum lub technikum, którzy uczą się informatyki w zakresie podstawowym.
Temat:
Pierwsze spotkanie z grafiką 3D
Prowadzący
Wanda Jochemczyk, dr Katarzyna Olędzka
Opis
Podczas warsztatów stworzymy kilka kompozycji z brył. Pokażemy tworzenie obiektów z kształtów podstawowych z wykorzystaniem podstawowych przekształceń – przesuwania, obracania i skalowania, a także bardziej zaawansowane wyrównanie i grupowanie. Nie zabraknie operacji wycinania. Zajęcia są skorelowane z lekcjami podręcznika wydawnictwa WSiP Informatyka przeznaczonym dla uczniów liceum lub technikum, którzy uczą się informatyki w zakresie podstawowym.
Temat:
Szyfrowanie z wężem
Prowadzący
Wanda Jochemczyk, dr Katarzyna Olędzka
Opis
Podczas warsztatów zaprezentujemy pomysł na lekcje dotyczący przetwarzania tekstów w języku Python. Będziemy pracowali w serwisie on-line INFORMATYKA w praktyce skorelowanym z podręcznikiem wydawnictwa WSiP Informatyka przeznaczonym dla uczniów liceum lub technikum, którzy uczą się informatyki w zakresie podstawowym.
Temat:
Wirtualne laboratoria w praktyce – biologia, szkoły ponadpodstawowe
Prowadzący
Jacek Świątek
Opis
Czym są? Jak działają? I jak z nich korzystać? Wirtualne laboratoria to hasło, które coraz częściej pojawia się w rozmowach na temat polskiego szkolnictwa. Wpierw zrobiło się o nich głośniej przy okazji nauczania zdalnego, a teraz ze względu na dofinansowanie w ramach programu Aktywna Tablica na pomoce edukacyjne tego typu dla szkół ponadpodstawowych. Weź udział w warsztacie i zobacz, jak wygląda nauka z wykorzystaniem wirtualnych laboratoriów w praktyce – na przykładzie lekcji biologii w klasach ponadpodstawowych.
Temat:
Multimedialne zasoby na lekcji biologii w szkole podstawowej
Prowadzący
Jacek Świątek
Opis
Czego nauczyła nas pandemia? Przede wszystkim tego, że na wyposażeniu każdej szkoły powinny znaleźć się nowoczesne programy edukacyjne – i to takie, z którymi praca możliwa jest nie tylko w klasie przy tablicy interaktywnej, ale też zdalnie z wykorzystaniem komputera czy tabletu! Takie uniwersalne i kompleksowe rozwiązania pozwolą zabezpieczyć placówkę na każdą ewentualność, ułatwić realizację zajęć, a przy tym uatrakcyjnić naukę, zwiększając zaangażowanie Twoich podopiecznych. Weź udział w warsztacie, poznaj perspektywę ucznia i nauczyciela i przekonaj się, że praca z programami tego typu jest bardzo efektywna, łatwa do wprowadzenia w każdej szkole, a automatyczne sprawdzanie wyników wydłuża czas wolny! 🙂
Temat:
Wyrównywanie szans edukacyjnych przy pomocy nowoczesnych technologii
Prowadzący
Anna Grzegory
Opis
„Dziś bezcelowe jest pytanie nauczyciela lub terapeuty, czy korzysta z technologii w swojej pracy. Dziś pyta się raczej z jakich technologii i programów korzystasz?” – powołując się na ten cytat, zapraszamy do wzięcia udziału w warsztacie, który pokaże, jak przy pomocy nowoczesnych technologii można łatwo i skutecznie wyrównywać szeroko rozumiane szanse edukacyjne. Warsztat przedstawi programy i zasoby multimedialne przeznaczone do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi, pokaże, jak wykorzystać je podczas zajęć, a także wskaże źródła dofinansowania takich pomocy w szkołach podstawowych.
Temat:
Pracownia terminalowa jako narzędzie w terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Prowadzący
Jakub Stachecki
Opis
Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się czym jest technologia terminalowa oraz poznają możliwości jej zastosowania w terapii pedagogicznej oraz terapii dzieci z niepełnosprawnościami. Zobacz jak łatwo dostosować pracownię terminalową do specjalistycznych zajęć z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także jak korzystać z oprogramowania wspierającego terapię.
Temat:
Porządek na pulpicie: Interaktywne Plansze Przyrodnicze
Prowadzący
Jakub Sypniewski
Opis
Pulpit komputera pełen szkolnych plików i folderów dotyka znaczą część nauczycielskiej braci w całym kraju. Filmy, zdjęcia, animacje, adresy stron internetowy, kody qr – każe z nich próbuje opanować przestrzeń Twojego monitora niekiedy wywołując irytację lub podenerwowanie. Tym razem o komfort Twojej pracy zadba wydawnictwo Learnetic. W czasie spotkania poznasz produkt wydawnictwa – Interaktywne Plansze Przyrodnicze, które stanowią multimedialny odpowiednik dobrze znanych ze szkoły tablic edukacyjnych. Plansze te na ekranie komputera lub tablicy multimedialnej zyskują zupełnie nową funkcjonalność, którą wykorzystasz zarówno podczas nauczania zdalnego, jak i stacjonarnego. Dla wszystkich uczestników spotkania czekają niespodzianki od wydawnictwa Learnetic!
Temat:
Streamowe perturbacje
Prowadzący
Michał Ryba
Opis
Nie wiesz co to jest Microsoft Stream? Nigdy nie korzystałeś z tej aplikacji? Chcesz mieć wszystkie materiały wideo w jednym miejscu, dostępne gdziekolwiek jesteś? Chcesz wiedzieć jak szybko przyciąć film, nie używając dodatkowych narzędzi i opublikować go? Chcesz się dowiedzieć jak w łatwy sposób dodać do filmu quiz lub test. To właśnie spotkanie jest dla Ciebie 🙂
Temat:
Praktyczne ataki na aplikacje webowe
Prowadzący
Adam Kassenberg
Opis
Obecne serwisy WWW to prawdziwe aplikacje, gdzie użytkownik może interaktywnie korzystać z zasobów udostępnionych przez właścicieli serwisów. Mnogość używanych technik i technologii dają bardzo duże możliwości, ale ich nieprawidłowe stosowanie może wprowadzić znaczne zagrożenia dla udostępnianych danych a nawet dla całości infrastruktury informacyjnej firmy. Warsztaty mają ma na celu uświadomienie tych zagrożeń i pokazanie jak prosto można wykonywać ataki na aplikacje webowe. Metody atakowania aplikacji będą przedstawione na przykładzie aplikacji webowych, ale niemalże identyczne techniki można stosować dla praktycznie dowolnych aplikacji, niezależnie od platformy oraz architektury.
Temat:
Kodowanie z iPadami, roboty, klocki w edukacji wczesnoszkolnej
Prowadzący
Ewelina Kaczałka, Magdalena Wartel
Opis
Podczas spotkania online zaprezentujemy propozycję zajęć dla dzieci klas I-III, podczas których będziemy uczyć najmłodszych programowania oraz logicznego myślenia z wykorzystaniem iPadów, klocków i robotów, jednocześnie kształtując umiejętności posługiwania się współczesnymi narzędziami IT. Nowoczesne technologie świetnie sprawdzają się w utrwalaniu materiału lub wprowadzaniu nowego. Doskonale sprawdzają się we wszelkich zadaniach dydaktycznych związanych nie tylko z informatyką i robotyką. Ilość zabawy i nauki jest nieograniczona, tak jak nieograniczona jest kreatywność dzieci.
Temat:
OneDrive – nieodkryte pokłady możliwości (czyli jak dużo możesz zrobić z niepozornym OneDrive)
Prowadzący
Mariusz Kędziora
Opis
Chyba wiele osób kojarzy lub nawet zna trochę lepiej usługę OneDrive. Ale czy na pewno wykorzystujesz pełnię jej możliwości? Na sesji zobaczysz podstawowe informacje o OneDrive, a potem od razu przejdziemy do zadań i ćwiczeń, które pozwolą Ci m.in. synchronizować pliki na wiele różnych komputerów, wybierać jakie dane chcesz mieć zawsze ze sobą (a jakie tylko w chmurze), jak pracować z wersjami dokumentów, jak udostępniać pliki i panować nad uprawnieniami, oraz jak zadbać o bezpieczeństwo przechowywanych danych. I zapewne jeszcze kilka innych 🙂
Temat:
OneNote – co, gdzie kiedy, czyli jak ogarnąć i zorganizować sobie pracę?
Prowadzący
Artur Rudnicki
Opis
Cyfrowa, interaktywna tablica jaką jest OneNote ma same zalety, ale też kilka wersji: wersja klasyczna, webowa, zagnieżdżona w MS Teams, a tu jeszcze jest OneNote Class Notebook, czyli Notes Zajęć. Jak to ugryźć, aby praca była miła, łatwa i przyjemna? Tu się wreszcie dowiesz.
Temat:
Muzyczna przygoda z iPadem i robotami!
Prowadzący
Joanna Witczak, Magdalena Plura
Opis
Małe inteligentne roboty, które dzięki swoim możliwościom, stanowią doskonałe narzędzie do nauki podstaw programowania oraz pomoc w matematyce, czy też w naukach przyrodniczych. Jednak, czy zastanawiali się Państwo, co gdyby do świata robotów wprowadzić zabawę muzyką oraz rytmem? Na warsztatach „Nowoczesne technologie na zajęciach edukacji muzycznej w klasach 1-3” pokażemy Państwu, że tematy artystyczno-muzyczne mogą być ciekawą formą zajęć z iPadami i robotami. Tajniki zapisu nutowego, wartości nut oraz zabawa w małego kompozytora to tylko niektóre z wielu propozycji na kreatywne zajęcia dla dzieci, które przekażemy Państwu podczas warsztatów. Programowanie za pomocą robotów, to nie tylko rysowanie długich linii, kodów i wykorzystanie ich funkcji, ale przede wszystkim twórcze myślenie, kreatywność oraz rozwijanie nowych umiejętności. Czy to nie brzmi jak świetna zabawa z małą dawką nauki? Serdecznie zapraszamy do naszego muzycznego świata!
Temat:
Czy każdy może startować w Olimpiadzie Informatycznej Juniorów? Jak?
Prowadzący
Joanna Śmigielska, Daniel Olkowski
Opis
Zapraszamy na warsztat, podczas którego przedyskutujemy: * Kto może startować w Olimpiadzie Informatycznej Juniorów? * Co Olimpiada daje uczniom / nauczycielom / szkole? * Jak korzystać z bezpłatnych materiałów? Pokażemy również przykłady zadań oraz historie uczniów, którzy startowali w Olimpiadzie Informatycznej.
Temat:
Świat po pandemii. Jak wykorzystać doświadczenia nauki zdalnej w nauce stacjonarnej?
Prowadzący
Michał Grześlak, Janusz S. Wierzbicki
Opis
Warsztat przeznaczony dla nauczycieli wszystkich przedmiotów i etapów edukacyjnych. Podczas warsztatu spróbujemy podsumować doświadczenia zdalnej pracy i nauki oraz wspólnie zastanowić się, w jaki sposób efektywnie wykorzystać zdobyte umiejętności po powrocie do szkoły. Pokażemy, w jaki sposób zorganizować projekty edukacyjne, prace domowe oraz jak wykorzystywać i udostępniać materiały elektroniczne (również te opracowane przez wydawnictwa). Podsumujemy możliwość korzystania z dobrze znanych narzędzi (m.in. Notesu zajęć i powiązania go z prywatnymi kanałami dyskusyjnymi) oraz z mniej znanych aplikacji ramach Microsoft Teams – np. platformy Flipgrid, karty Whiteboard i aplikacji Task. Porozmawiamy nie tyko o stronie technicznej, lecz także o tym jak poprawnie metodycznie wplatać dostępne narzędzia i materiały w naukę stacjonarną. Dzięki takiemu podejściu będziemy lepiej przygotowani konieczność na pracy zdalnej lub hybrydowej, a nasi uczniowie skorzystają z narzędzi, które są dzisiaj elementem normalnej pracy w wielu firmach.
Temat:
Grafika i animacja w przykładach
Prowadzący
Janusz Mazur
Opis
Zapraszam na warsztaty, na których zaprezentuję nieszablonowe techniki pracy z grafiką i animacją komputerową na dowolnym etapie edukacji. Użyję powszechnie dostępnych narzędzi, aby pokazać możliwości, jakie dają uczniom. Udowodnię, że grafiki 3D można uczyć nawet od najmłodszych klas. Pokażę też techniki stosowane przez animatorów Disneya oraz opowiem, jak wykorzystać je na szkolnych lekcjach.
Temat:
Elementy robotyki na lekcjach informatyki
Prowadzący
Janusz Mazur
Opis
Zapraszam wszystkich, którzy obawiają się robotyki lub są nią zainteresowani i chcą rozwinąć swój warsztat zawodowy. Pokażę, jak poprowadzić lekcje o robotyce bez robotów, oraz opowiem, jak zrealizować wymagania podstawy programowej i jednocześnie zapewnić uczniom niezwykle atrakcyjne lekcje. W czasie warsztatu poznasz różne rodzaje robotów, zaprogramujesz je i przetestujesz ich działanie w środowiskach symulacyjnych.
Temat:
Programujemy sztuczny neuron
Prowadzący
Janusz Mazur
Opis
Sztuczna inteligencja coraz szerzej wchodzi do świata technologii, których używamy na co dzień. Na warsztacie przedstawię zasadę działania sztucznych neuronów – opowiem, jak i czego można je nauczyć. Zaprogramujemy też w prosty sposób własny sztuczny neuron.
Temat:
Python dla technika programisty
Prowadzący
Adam Jurkiewicz
Opis
W kwalifikacji INF.03. Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych istnieje zapis: Uczeń stosuje skryptowe języki programowania: stosuje języki JavaScript oraz jeden z języków: Python, ASP.NET, PHP, JSP do tworzenia aplikacji internetowych oraz programuje skrypty wykonywane po stronie serwera: programuje w jednym z języków Python, ASP.NET, PHP, JSP W kwalifikacji INF.04. Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji istnieje zapis: Uczeń wykorzystuje frameworki do programowania aplikacji webowych: stosuje frameworki typowe dla aplikacji webowych: ASP.NET Core, Django, Angular, React.js, Node.js; stosuje języki programowania odpowiednie dla aplikacji webowych, np. PHP, C#, Python, JavaScript Na tym warsztacie postaram się zaprezentować kilka elementów i bibliotek języka Python, które można wykorzystać w tych kwalifikacjach. Między innymi pokażę też materiały, które można zastosować jako scenariusze lekcji. Wymagania dla uczestników: chęci i podstawowa znajomość języka angielskiego.
Temat:
Python w przeglądarce – propozycja dla klas 7-8 i LO
Prowadzący
Adam Jurkiewicz
Opis
Na tym warsztacie pokażę mój osobisty wkład w edukację – środowisko Python 3 wbudowane w przeglądarkę, dostępne za darmo dla każdego na każdym urządzeniu i systemie operacyjnym – wystarczy przeglądarka z obsługą HTML 5 i JavaScript. Jeśli jeszcze nie znacie https://python.abixe dukacja.eu lub nie macie pomysłu, jak w nauce online uczyć Pythona – ten warsztat jest dla WAS !!!!
Temat:
Dokument pdf jako interaktywna karta pracy
Prowadzący
Justyna Buczkowska, Małgorzata Handzewniak
Opis
Podczas warsztatu zapoznamy uczestników z platformą Liveworksheets. Pokażemy jak wyszukać ciekawe materiały z każdej dziedziny nauki i jednym kliknięciem rozesłać je uczniom oraz jak w prosty sposób otrzymać rozwiązaną i sprawdzoną przez system pracę. Zaprezentujemy jak z dokumentu pdf utworzyć interaktywny test. Pokażemy również jak zindywidualizować ocenianie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Zapraszamy nauczycieli wszystkich przedmiotów.
Temat:
Sztuczna Inteligencja dla poetów
Prowadzący
Andrzej Jankowski – Intel
Opis
Stworzą Państwo własny system sztucznej inteligencji i zobaczą jak takie systemy działają. Czas trwania: 2 godziny – sesja warsztatowa 1 i 2 (28 maja, piątek).
Temat:
Wirtualne środowisko GEARS – programowanie robotów LEGO Education w domu i szkole
Prowadzący
Jakub Piasecki
Opis
Czy robot może być artystą? Co łączy matematykę i paintballa? Czy w sumo można przegrać z kukłą? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi podczas naszych warsztatów. Pokażemy, jak korzystać z darmowego środowiska GEARS w pracy zdalnej i lokalnej. Wymagania: „świeża” przeglądarka Chrome albo Firefox do uruchomienia środowiska wirtualnego. Grupa docelowa: nauczyciele informatyki SP 4-8 i szkół ponadpodstawowych. Maksymalna liczba uczestników: 20 osób
Temat:
Zdalna praca z robotyką LEGO Education SPIKE Prime
Prowadzący
Jakub Piasecki
Opis
Jak przygotować i wykorzystać na lekcji pracownię LEGO Education SPIKE Prime? Uczestnicy będą mogli wziąć udział w lekcji zdalnej, wykorzystującej roboty LE SPIKE Prime do nauki podstaw programowania. Wymagania: Uczestnicy powinni pracować na komputerach, łatwiej wtedy przejmować kontrolę nad zdalnym pulpitem, wykorzystamy mechanizmy standardowe komunikatora, więc żadne dodatkowe aplikacje nie są potrzebne Grupa docelowa: nauczyciele informatyki SP 4-8. Maksymalna liczba uczestników: 10 osób
Temat:
Środowisko programowania Microsoft MakeCode i symulator robota LEGO® MINDSTORMS® Education EV3
Prowadzący
Wojciech Zuziak
Opis
Jak pracować na lekcjach informatyki, mając kilka robotów i kilkudziesięciu (kilkuset) uczniów? Jak wykorzystać 45 minut lekcji na robotykę? Jak prowadzić zdalne lub hybrydowe zajęcia z robotyki? Jak wykorzystać ćwiczenia z warsztatów wprost na lekcji z uczniami? Czas trwania zajęć: 60 minut. Liczba uczestników (max): 20
Temat:
Tablet piórkowy w pracy nauczyciela, czyli jak zatrzeć granicę między nauczaniem zdalnym i stacjonarnym
Prowadzący
Tomasz Biernacki
Opis
Nauczanie zdalne – którego uczymy się od roku – zostanie już z nami w pewnym zakresie, jako kompetencja, którą warto mieć. Na podstawie własnych doświadczeń pokażę, jak komfort pracy z pomieszczenia klasowego odnaleźć w klasie wirtualnej. Pomoże mi w tym tablet piórkowy, który łączy w sobie wygodę, precyzję i naturalność pisania i rysowania. Pokażę na podstawie przykładów z różnych poziomów nauczania, jak tablet może wspomóc naukę pisania, sprawdzanie prac domowych, pisanie wzorów i ułamków, nanoszenie poprawek czy interaktywną naukę na wirtualnych tablicach. W czasie warsztatów wykorzystam aplikacje Wacom, Adobe, Google, Microsoft i inne.
Temat:
Genially w pracy nauczyciela
Prowadzący
Agnieszka Halicka
Opis
Warsztat dla osób chcących poznać możliwości Genially i stosować to narzędzie do przygotowywania ciekawych lekcji, interaktywnych prezentacji, infografik, ćwiczeń, quizów, escape roomów itp.
Temat:
W drodze do mistrzostwa – programujemy w Pythonie
Prowadzący
Agnieszka Borowiecka
Opis
Zapraszam nauczycieli informatyki zainteresowanych programowaniem w języku Python. Na przykładzie jednego problemu pokażemy, jak w ciekawy sposób wprowadzać uczniów w świat liczb i programowania tekstowego. Zaprezentuję różne sposoby podejścia do rozwiązywanego zadania. Odwołam się do podstawy programowej informatyki w szkole podstawowej oraz konkursów programistycznych dla uczniów szkół podstawowych.
Temat:
Eksperymenty fizyczne wspomagane narzędziami IT i robotyką LEGO Education
Prowadzący
Jakub Piasecki, Akces Edukacja
Opis
Wykorzystaj darmowe oprogramowanie i uwielbiane przez uczniów w każdym wieku rozwiązania LEGO Education do uczenia podstaw fizyki i mechaniki. Podczas warsztatu uczestnicy zapoznają się z aplikacją Tracker, pozwalającą na analizowanie filmów z nagranymi eksperymentami fizycznymi. Korzystając z gotowych materiałów wideo przeprowadzimy wspólnie kilka doświadczeń związanych z ruchem ciał. Wymagania: zainstalowana aplikacja Tracker (https://physlets.org/tracker/) Pomoc w instalacji: https://physlets.org/tracker/installers/installer_help.html Grupa docelowa: nauczyciele fizyki oraz informatyki SP 7-8 i szkół ponadpodstawowych. Maksymalna liczba uczestników: 20 osób
Temat:
Nadchodzi era BBC Micro:bit – Uwolnij kreatywność uczniów z urządzeniem zmieniającym sposób rozwijania umiejętności cyfrowych
Prowadzący
Zbigniew Karwasiński, Laboratorium Innowacyjnej Edukacji, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
Opis
Dołącz do światowej rewolucji STEAM! BBC Micro:bit to nie robot, ale robotem może się stać. Jest programowalny na wiele sposobów. W urządzeniu wielkości połowy karty kredytowej mieści się sporo technologii. Przyciski, czujnik dotykowy, czujnik ruchu, a nawet mały ekran i moduł bluetooth! Wszystko programowalne. Ale to dopiero początek zabawy. Bo jak klocki dołączysz inne urządzenia.
Możesz użyć BBC micro:bit do nauki programowania albo tworzenia niesamowitych, często zabawnych urządzeń, genialnych edukacyjnych projektów. Zamień kawałek zwykłego kartonu w iWatch, roboty, w pełni zautomatyzowane domki dla lalek, instrumenty muzyczne, urządzenia laboratoryjne, pomiarowe. Możliwości są nieograniczone dzięki dostępnym modułom.
Micro:bit został zaprojektowany przez BBC w Wielkiej Brytanii. Jest niezwykle popularny w szkołach na całym świecie. BBC Micro:bit to kwintesencja edukacji w modelu STEAM (nauki ścisłe, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka).
Temat:
Projekt i praca zespołowa napędzane tablicą Kanban i bezpłatną aplikacją Taiga i EduMeet
Prowadzący
Zbigniew Karwasiński, Adrianna Szofer, Laboratorium Innowacyjnej Edukacji, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
Opis
Wizualizacja, efektywna komunikacja, ograniczenia liczby zadań w toku. To główne zasady dobrego projektu. Projekty bez metodyki opóźniają się, a w zespołach pojawia się chaos, niezadowolenie. Obojętnie czy tworzysz gazetkę szkolną, opracowujesz prezentację multimedialną albo organizujesz Dzień Sportu zasady sprawiają, że projekt ma szansę się udać i być gotowy na czas.
W czasie warsztatu: nauczysz się efektywniej planować pracę zespołów, dowiesz się, jak poprawić komunikację w pracy zespołów z pomocą EduMeet, poznasz bezpłatną aplikację Taiga – system zarządzania projektem (jedną z usług Chmury Usług Edukacyjnych PIONIER Research & Classroom), dzięki której każdy członek zespołu będzie wiedział, dokąd projekt zmierza i na jakim jest etapie.
Taiga umożliwia śledzenie postępów projektów na wirtualnej tablicy Kanban, Scrum lub obu. Usługa ta integruje także funkcje wideokonferencji, może współpracować z internetowymi repozytoriami kontroli wersji, takimi jak GitHub i Bitbucket.
Temat:
Muzeum i biblioteka na Twojej lekcji, czyli archiwa cyfrowe w edukacji
Prowadzący
Małgorzata Ciżnicka, Martyna Dominiak-Świgoń, Laboratorium Innowacyjnej Edukacji, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
Opis
Czy wiedziałeś, że archiwa cyfrowe gromadzą miliony obiektów, m.in. książek, obrazów, fotografii, rękopisów, z których możesz korzystać całkowicie za darmo? Dzięki serwisom takim jak Europeana, Polona czy Federacja Bibliotek Cyfrowych biblioteki, archiwa i muzea mają możliwość udostępniania swoich zbiorów on-line w postaci cyfrowej w bardzo dobrej jakości. Wykorzystują je archiwiści i coraz częściej nauczyciele, edukatorzy.
Sprawdź, jak w ciągu kilku minut odnaleźć interesujący Cię materiał źródłowy w bibliotece lub muzeum online. Przeszukuj serwisy, używając filtrów. Twórz własne repozytorium ulubionych materiałów. Pobieraj zasoby na swój komputer celem ich późniejszego wykorzystania.
Temat:
Mówcy na start! Oksfordzki styl debatowania w szkole
Prowadzący
Małgorzata Ciżnicka, Martyna Dominiak-Świgoń, Laboratorium Innowacyjnej Edukacji, Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe
Opis
Prawdopodobnie chiński filozof Konfucjusz powiedział: “Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Jedną ze skutecznych metod angażowania uczniów w zdobywanie nowej wiedzy i rozwijanie umiejętności jest debata. Aby zrozumieć złożone zagadnienia jak np. zmiany klimatyczne, migracje ludności, trzeba je z uwagą omówić.
Podczas spotkania otrzymasz wskazówki, jak zorganizować debatę (online i stacjonarnie) w szkole, jak zaangażować uczniów w organizację i udział w tym wydarzeniu. Debata w stylu oksfordzkim to wspaniała przygoda edukacyjna dla całej klasy, szczególnie w czasie nauczania zdalnego.
Temat:
AI Readiness – jak przygotować młodzież na ewolucję AI
Prowadzący
Michał Dżoga, Intel
Opis
Przedstawimy nasze doświadczenia z wdrażania szkoleń ze sztucznej inteligencji w szkołach na całym świecie.
Temat:
Apple w chmurze: Współpraca + aplikacje Klasa i Zadane czyli niezbędne narzędzia do pracy każdego nauczyciela
Prowadzący
Paweł Darmosz, Cortland
Opis
Poznaj narzędzia każdego nauczyciela. Dowiedz się jak w prosty sposób zarządzać iPadami uczniów podczas trwających zajęć. Przypisuj zadania, kontroluj postępy uczniów, poprawiaj i otrzymuj wykonane prace w jednym miejscu. W szkole i zdalnie.
Temat:
Kamera! Akcja! O rozbudzaniu pasji filmowych wśród dzieci
Prowadzący
Iwona Osowska
Opis
Kółko filmowe w szkole? Lekcja godziny wychowawczej, która zapadnie uczniom w pamięć do końca życia? A może nietypowy projekt na Twoim przedmiocie? Zobacz jak w łatwy sposób zaangażować ucznia wykorzystując jego kreatywność i chęć tworzenia filmów. Pomogą Ci w tym aplikacje: Stop Motion oraz Toonastic. Do warsztatu wymagane są: Stop Motion, Toontastic oraz figurka przedstawiająca jakąś postać (np. figurka Lego).
Temat:
Praktyczne wykorzystanie aplikacji Keynote na lekcji
Prowadzący
Marta Harat
Opis
Zastanawiasz się jak przyciągnąć uwagę uczniów? Chcesz ich zaskoczyć, zainteresować, a może im zaimponować? Jest to pewne z aplikacją Keynote. Dzięki niej na lekcji nie ma nudy i monotonii. Jest to aplikacja, która nie służy wyłącznie do tworzenia prezentacji. Ten warsztat pokaże Ci jak używać jej w praktyce. Zobaczysz, jak stworzyć piękną książkę, quiz, GIFy, animację czy projekt aplikacji. To wszystko dzięki funkcjom oferowanym przez jedną aplikację!
Temat:
Przygotuj Office 365 na nowy rok szkolny ze Szkołą w Chmurze
Prowadzący
Andrzej Musisz, Advisor
Opis
Jeśli okres pandemii był początkiem twojej przygody z administracją Office 365 to pewnie nie ustrzegłaś/eś się błędów i czujesz, że pewne rzeczy można było zrobić inaczej. Jeśli tak jest to ten warsztat jest dla Ciebie. Wspólnie opowiemy sobie o najczęstszych problemach administratora Office 365 w szkole i co zrobić aby w przyszłości tych problemów było znacznie mniej, abyś już dziś był gotowy na wyzwania nowego roku szkolnego.